Haber

Peugeot 508’e yeni dokunuşlar

pejoMarkayı D segmentinde temsil eden 508 model ailesi, markanın yeni stratejileri ve çizgisi doğrultusunda baştan aşağı yenilendi.

Sedan, SW ve Peugeot Sport Engineered versiyonları ile gelen Yeni 508, teknolojiden ve ilişkiden ödün vermeden gerçek bir araç içi deneyimi sunan, sportif ve dinamik siluete sahip bir araç arayanları hedefliyor. Fransa’daki Mulhouse Fabrikasında üretilecek olan yeni Peugeot 508, Haziran 2023’te Avrupa pazarında satışa çıkacak.

Model ailesinin ön yüzü daha fazla dinamizm ortaya koyarken, merkezde markanın yeni logosunu taşıyor. Yeni 508, ızgara desenini tamponun hacmine entegre ederek çağdaş bir görünüm sergiliyor. Yeni cephe, üç tırnaklı ışık imzası taşıyan aydınlatmalarla da dikkat çekiyor. Tüm versiyonlarda ışık imzası, ultra ince Matrix LED farlara entegre edilmiştir. Arkada, yeni LED stop lambaları, imza niteliğindeki 3 tırnaklı tasarımı sürgülü sinyallerle birleştiriyor. Yeni 508 ve 508 SW, iç mekanda açık bir formda üst sınıfı vurgular. Döşemede kullanılan ekipmanların kalitesi ve modernliğinin yanı sıra daha fazla ergonomi sağlayan ergonomik vites kolu da daha yeterli bir deneyime katkı sağlıyor.

Yeni tasarım ideolojisi hakkında yorum yapan Peugeot Tasarım Müdürü Matthias Hossann; “Peugeot, teknolojik ve kedimsi kimliğini yeni 508’in radikal karakteriyle pekiştiriyor. Ultra ince farlar ve imza niteliğindeki 3 pençe, tamponla bütünleşen ön ızgaranın bir parçası haline getirildi” dedi.

Yeni 508 akslar arası 2,79 metre, sedan versiyonunda 4,75 metre uzunluğunda, SW versiyonunda 4,79 metre ve katlanmış aynalarla 1,86 metre genişliğinde. Yeni 508’de, ızgara motifi tamponun hacmine tamamen entegre edilmiştir, gövde renginde uygulanan desenler bu yeni tasarımı daha da vurgulamak için uygulanmıştır. Bu, cephede daha çağdaş bir görünüm yaratır. Yeni marka logosu, imza gerçeğin dışına doğru yayıldığı için ızgaranın ortasında doğal bir şekilde oturuyor. Ön kısım daha az katmanlı bir tasarıma sahiptir. Bu, daha çağdaş bir görünüme katkıda bulunur. Işın ızgaranın içinde kaybolarak silüete daha yumuşak bir görünüm verir. 508 Peugeot Sport Engineered versiyonunda parlak ve dokulu siyah desenli keskin ve kedimsi ızgara tasarımı dikkat çekiyor. Üç pençeli Kryptonite imzası, kaputun ucunda tek başına duruyor. Tüm seride standart olarak sunulan Matrix LED teknolojisine sahip farlar, daha önce bir Peugeot’da hiç olmadığı kadar ince ve keskin tasarımıyla kedi duruşunu destekliyor. Tek parça olarak tasarlanan farlar, yeni 3 tırnaklı DRL imzası ve derinlik katan 3D efekti ile teknolojinin vurgusunu pekiştiriyor.

Yandan bakıldığında, yeni 508 ve 508 SW’nin taze ve dinamik görünümü, tasarım ve verimliliği birleştiren elmas desenli yeni 18 inç Epherra alüminyum alaşım jantlarla destekleniyor. Tüm alüminyum alaşımlı jantlar, cıvataları tamamen gizleyen marka logosuna sahip 5 kollu bir jant tasarımı kullanır. Yeni 508’in ön, yan ve arka logoları, yeni tipografi ve yeni Bazalt Gri rengiyle daha çağdaş görünüyor.

Arka kısımdaki ışık imzası, üç pençe temasının daha yatay ve dinamik bir versiyonuyla yeniden yorumlandı. Tüm işlerde kayar ve yanıp sönen LED teknolojisi kullanılmaktadır. Logo, merkezi siyah şeridin tüm genişliği boyunca uzanan koyu Bazalt Grisi logosuyla değiştirildi. Bu, arka cephenin modernizasyonuna ve görsel olarak daha geniş olmasına katkıda bulunur.

Allure, GT ve Peugeot Sport Engineered donanım seçeneklerinin yer alacağı modelde 3’ü yeni olmak üzere 7 gövde rengi tercih edilebilecek.

iç mekan

Yeni 508’deki Peugeot i-Cockpit daha da fazla teknoloji sunuyor. 10 inç, yüksek çözünürlüklü merkezi ekran, ilgili navigasyon, doğal dilde ses tanıma, kablosuz iletişim ve kablosuz güncelleme ile donatılmış yeni Peugeot i-Connect Advanced bilgi-eğlence sistemi daha da ileri bir teknoloji deneyimi sunuyor. Modelde öne çıkan sürüş destek sistemlerinin ortasında gece görüşünden oluşan yarı otonom sürüş seviyesi 2, Dur-Kalk özellikli Adaptif Hız Sabitleyici ve olası bir hayvana, yayaya veya yayaya karşı sürücüyü uyaran Şeritte Kalma Asistanı bulunuyor. uzun far aralığına girmeden önce şeritte bulunan bisikletçi, HD park yardımı sağlar. kameralar ve 3 mod (Normal, Konfor ve Spor) kontrollü süspansiyona sahiptir.

Kompakt direksiyon simidi, sürüş keyfini 10 kat artıran çeviklik ve hareket hassasiyeti sunar. Yeni logo, direksiyon simidinin ortasında yer alıyor. Aynı zamanda multimedya sistemini (Ses kaynakları, telefon) ve ses ve ses kontrol düğmelerini barındırır. Direksiyon simidinin hemen üzerinde, göz hizasında yer alan dijital gösterge 12,3 inç ekrana sahip. Dijital ekran, direksiyon simidi kontrolleriyle değiştirilebilen yeni ekran modlarıyla (TomTom Connected Navigation, Radyo/Medya, Sürüş Yardımları Enerji Akışı vb.) tamamen özelleştirilebilir ve kişiselleştirilebilir.

Ön panelin ortasında hafifçe sürücüye dönük, merkezi 10 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekran bulunur ve yolcunun gözlerini yoldan ayırmasına gerek kalmadan sürüş ergonomisini optimize eder. Orta ekranın altında ana menüye, klima ayarlarına, uygulamalara, sürüş yardımlarına, telefona, medyaya ve araç ayarlarına kısayol sağlayan piyano tuşları bulunur. Orta konsol, yeni bir e-geçişli dişli tasarımına sahiptir. Sürücü, 8 vitesli EAT8 otomatik şanzımanın modlarını tek bir dokunuşla seçebiliyor.

Hibrit versiyonlarda, rejeneratif freni etkinleştirmek için Fren İşlevi (B) etkinleştirilir. Fuel oil versiyonlarında, bu fonksiyonun yerini Manüel (M) düğmesi alır. Manuel vites değişimi, direksiyon simidinin arkasındaki kulakçıklar aracılığıyla da mümkündür. Ayrıca motor seçeneğine bağlı olarak farklı sürüş modları (Elektrikli, Eko, Hibrit, Normal, Spor ve 4WD) de mevcuttur. Seçilen mod ayrıca denetimli süspansiyonun sertliğini de etkiler (Normal, Spor ve Konfor), eğer trim seviyesiyse.

Yeni 508, günlük kullanımla uyumlu, temaslı, ergonomik bir deneyim sunuyor. Yeni bilgi-eğlence sistemi, her sürücünün yaratıcılığına ve isteklerine uyacak şekilde akıllı telefon ve araba dünyalarının en pürüzsüzünü sunuyor. Her sürücü kendi ekranını, atmosferini ve ayar tercihlerini tanımlayabilir ve koruyabilir. Sistemde 8 adede kadar farklı profil saklanabilir. Yansıtma, akıllı telefonu bilgi-eğlence sistemine kablosuz olarak bağlar (Wi-Fi teknolojisi). Bluetooth ile iki telefon aynı anda bağlanabilir. 4 adet USB port, ön kolçak altında 2 adet USB-C ve arka koltuklar için 2 adet USB-A olmak üzere kontak seçeneklerini tamamlar.

10 inçlik yüksek çözünürlüklü merkezi ekranın kullanımı kolaydır, tablet gibi yanıt verir, birden çok pencere ve kısayolla özelleştirilebilir. Menülerin ortasında soldan sağa veya yukarı ve aşağı kaydırmak veya ana sayfaya dönmek için kullanımı kolay üç parmakla dokunma özelliğine sahiptir. Bir akıllı telefonda olduğu gibi, istediğiniz zaman “Ana Sayfa” piyano tuşuna basarak ana sayfaya dönmek mümkündür. Ekranın üst kısmındaki sabit ekran kısmı kısayol sayfalarında dış sıcaklık, klima, konum, iletişim, bildirim ve saat bilgilerini gösterir.

Peugeot i-Connect Advanced, güçlü ve verimli navigasyon ile donatılmıştır. Optimum okunabilirlik için harita tam ekran olarak görüntülenebilir. Sistem kablosuz olarak, yani doğrudan operatör ağ verileri üzerinden güncellenir. “Ok Peugeot” doğal dil ses tanıma komutu, bilgi-eğlence işlevleri için tüm taleplere erişim sağlayarak güvenliği ve kullanılabilirliği artırır. Sistem ayrıca kullanıcılara yardımcı olmak ve sorularını yanıtlamak için entegre dokümantasyon ve öğreticiler içerir.

Ön koltukların ortasındaki orta konsol, kablosuz telefon şarj yuvasına kadar uzanıyor. Konsolun geri kalanı, iki büyük bardaklık ile saklama ve pratiklik için ayrılmıştır. Kol dayanağının altında 2 adet USB C soketi (şarj/veri) ve 6,4 litreye kadar saklama alanı bulunur. Tüm trim seviyelerinde arka koltuklar için orta konsolun arkasında 2 adet USB A şarj soketi vardır. Yeni 508, standart olarak bir kayak kapağı ile donatılmış iki parçalı arka koltuklara (60/40) sahiptir. 508 SW, iki bölümün kolayca katlanması için iki pratik kumandaya sahiptir. Bu kontrollere bagajın yanlarından kolayca erişilebilir.

bagaj hacmi; 508 Sedan için 487 ile 1537 litre arasında orta seviye sunarken, 508 SW için 530 ile 1780 litre arasında orta seviye sunuyor. Bagaj bölümünün sağ tarafında 12V’luk bir priz, 2 LED ışık, 1 ağ ve saklama için elastik bant veya çanta kancaları günlük pratikliği destekler. Eller dolduğunda elektrikli bagaj kapağı ayak hareketi, uzaktan kumanda, bagaj kapağındaki düğme veya ön paneldeki düğme ile otomatik olarak açılabilir.

Yeni 508’in ön panelindeki, ön kapı panellerindeki ve orta konsolundaki mavi LED ambiyans aydınlatması yumuşak bir ışık sağlar ve otomobilin iç mekanının atmosferine katkıda bulunur. Klima, yolcuların termal konforuna katkıda bulunur. Sağlıklı bir iç atmosfer sağlamak için 508, yolcu bölmesine giren havanın kalitesini sürekli olarak izleyen ve hava geri dönüşümünü otomatik olarak etkinleştirebilen AQS’yi (Hava Kalitesi Sistemi) kullanır.

Fransız ses uzmanı Focal ile geliştirilen ve yeni 508’de sunulan Focal Premium Hi-Fi sistemi, birkaç yıllık ortak tasarım çalışmasının meyvesidir. Özel patentli teknolojilere sahip 10 hoparlör içerir. Sistem, 12 yollu 690 Watt gücünde bir D sınıfı amplifikatör tarafından desteklenmektedir.

motor seçenekleri

Yeni 508 ve 508 SW, yeni 180 HP ve 225 HP versiyonları, iki adet şarj edilebilir hibrit, 130 HP fuel oil ve 130 HP dizel gelişmiş motorları ile yüksek verimlilik düzeyleriyle yollara çıkıyor. Tüm motorlar 8 vitesli EAT8 otomatik şanzıman ile donatılmıştır. Neo-performans versiyonu 508 Peugeot Sport Tasarlanmış Şarj Edilebilir Hibrit, 360 HP gücü 4 tekerlekten çekişle yola aktarıyor.

Motor yelpazesi hakkında yorum yapan Peugeot Pazarlama ve İrtibat Müdürü Phil York şunları söyledi; “Peugeot’un motor sporlarında uzun bir geçmişi var. Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’na (WEC) Peugeot 9X8 ile katılmamız bunun kanıtı. Açıkça, oyunun kuralları değişti. Elektriğe geçiş modernitenin, performansın sembolü haline geldi. ve verimlilik, motor sporları dünyası da dahil olmak üzere Yeni 508 Peugeot Sport Engineered, tasarım, logo ve bilgi-eğlence modernizasyonu ile bu başarıları temel alıyor.”

180, 225 ve 360 ​​şarj edilebilir-hibrit versiyonlarındaki li-ion pil, 12,4 kWh kapasiteye ve 102 kW güce sahip. İki tür entegre şarj cihazı vardır. 3,7 kW tek fazlı şarj cihazı standart olarak sunulmaktadır. Ek olarak, opsiyonel olarak 7,4 kW tek fazlı şarj cihazı (Peugeot Sport Engineered’de standart) mevcuttur.

Modelde tahmini tam şarj süresi 7,4kW Wall Box (32A) ve 7,4kW monofaze entegre şarj cihazı ile 1 saat 40 dakika, elektrik prizinden (14A) 3 saat 25 dakika ve 3,7kW monofaze entegre şarj cihazı ile 1 saat 40 dakikadır. , ve Standart bir prizden (8A) ve tek fazlı entegre bir şarj cihazından (3,7kW) 7 saat 5 dakika sürer.

Avrupa’daki versiyonlar en son Euro 6.e emisyon normunu karşılar ve tümü 8 ileri otomatik şanzımanla donatılmıştır.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu