Ekonomi

Kerevitaş’ın ilk çeyrek konsolide cirosu yüzde 31 artarak yaklaşık 3,2 milyar TL oldu!

Türkiye’de taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarının lider firması Kerevitaş, 2023 yılı ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını KAP’ta açıkladı. Kerevitaş’ın 2023’ün ilk çeyreğindeki konsolide cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31 artışla 3,2 milyar TL’ye ulaştı. Aynı dönemde 582 milyon TL brüt kâr ve 292 milyon TL FAVÖK elde eden Kerevitaş’ın yılın ilk üç ayındaki ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32 artarak 380 milyon TL’ye ulaştı.

Kerevitaş’ın dondurulmuş gıda ve konserve bölümünde faaliyet gösteren SuperFresh, ilk çeyrekte yüzde 43 ciro pazar payıyla dondurulmuş gıda segmentindeki liderliğini sürdürdü. SuperFresh, inovasyon odaklı stratejisi doğrultusunda bu dönemde 14 inovatif çalışmaya imza atarak kategori liderliğini pekiştirmiştir. Çok sevilen Pizza King’in yeni çeşidi Supreme, Croissant, Mozzarella Cheese Sticks, Mac&Cheese ve pazarda bir ilk olan Hot Dog Roll Pastry, keyifle tüketilen lezzetlerin sunulduğu öne çıkan lansmanlar arasında yer aldı. konut dışında konutlara taşındı. SuperFresh, ünlü şef Refika Birgül ile başlattığı “SuperFresh Bi’ Journey” iletişim kampanyasına yılın ilk çeyreğinde devam ederek ilk akla gelen marka metriğinde +4 puan, 2008 yılında ise +5 puan artış gösterdi. geçen yıl bire bir döneme kıyasla tekrar satın alma ve deneme puanları.

Kerevitaş, Bizim Yağ ve Teremyağ gibi Türkiye margarin pazarında yüzde 100 marka bilinirliğine sahip değerli markaları ile yılın ilk üç ayında ciroda yüzde 65,4 pay alarak pazardaki liderliğini artışla pekiştirdi. geçen yılın aynı dönemine göre +1,6 puan. Ramazan dönemine özel faaliyetlerin de etkisiyle özellikle Mart ayında yüzde 67,5 gibi rekor bir ciro payına ulaşıldı. Kerevitaş margarin kategorisinde ise Bizim Yağ, Teremyağ, Luna gibi güçlü markaları ve pazar ihtiyaçlarına cevap veren geniş ürün portföyü ile büyümesini sürdürmekte ve 6 kıtada 50’den fazla ülkeye ihracat yapmaktadır. Uzun yıllardır Ona markasıyla Orta Doğu ve Orta Asya pazarlarında tüketici margarin kategorisinde açık orta başkanlık görevinde bulunan Kerevitaş, TÜİK verilerine göre Türkiye’nin petrol ihracatının yüzde 34’ünü tek başına gerçekleştiriyor. 2022 yılı

Mert Altınkılınç: “Ciro artışımızda Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımların büyük rol oynadığını görüyoruz”

Faaliyet gösterdikleri Dondurulmuş Gıda, Konserve ve Yağ pazarlarında istikrarlı ve yenilikçi bir şekilde büyüdüklerini belirten Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, yılın ilk çeyreğinde pazar liderliğini inovasyonla desteklediklerini belirtti. Altınkılınç, “Kerevitaş’ın hem iç hem de ihracat pazarlarındaki başarısının temelinde yenilikçi ve sürdürülebilir işlere yaptığımız büyük yatırım var. Üretimden tüketime her adımda sürdürülebilirliği hedeflerken, pazarın beklentilerini başarılı bir şekilde analiz eden ve tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayan bir anlayışla çalışıyoruz. Bu yaklaşım finansal sonuçlarımıza da olumlu katkı sağlıyor.

Ciro artışımızda Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımların büyük rol oynadığını görüyoruz. Yılın ilk çeyreğindeki güçlü finansal performansımızı yılın geri kalanında da sürdürmeyi, inovasyon ve sürdürülebilirliğe dayalı büyümemizi daha da geliştirmeyi hedefliyoruz.”

KAYNAK: HABER7

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu